Opłata recyklingowa
Przedsiębiorca prowadzący jednostkę handlu detalicznego lub hurtowego, w której są oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego przeznaczone do pakowania produktów oferowanych w tej jednostce, jest obowiązany pobrać opłatę recyklingową od nabywającego taką torbę na zakupy.
Opłaty recyklingowej nie pobiera się od nabywającego bardzo lekką torbę na zakupy pod warunkiem, że służy ona do higienicznego zabezpieczenia towarów spożywczych.
Wprowadzenie opłaty recyklingowej spowodowane jest koniecznością trwałego zmniejszenia zużycia toreb na zakupy z tworzywa sztucznego mając na uwadze ich negatywny wpływ na środowisko.
Rozliczenie opłaty recyklingowej wygląda następująco:
- Opłata uiszczana jest w systemie kwartalnym do 15 dnia miesiąca następującego po okresie rozliczeniowym
- Sprawozdanie wykonywane jest w systemie rocznym do 15 marca roku następnego
Zarówno opłata jak i sprawozdanie rozliczane są przed Marszałkiem Województwa, w którym znajduje się punkt handlowy.